Otomatik Arkaplan Işığını Ayarlama

Akıllı telefonlarda ekran ışığını otomatik ayarlayan programı, dizüstü bilgisayarlara nasıl aktarırım diye
düşününce aşağıdaki gibi bir program ortaya çıktı.

Tabi akıllı telefonlar bunun için etrafındaki ışığı algılayan sensörlerini kullanmakta. Benim bilgisayarımda bu teknoloji olmadığı için bunu yazılımsal olarak nasıl yapabilirim diye düşündüm. Ve en doğru yol olarak ekranda o an görünen renklerin alınması olduğuna kanaat getirdim.

Ekrandaki renkler eğer renk kodu olarak 150, 150, 150'den fazla ise parlak değil ise karanlık olarak aldım ve bunları yüzde cinsinden arka plan ışığını ayarlayan programa parametre olarak geçtim. Bu programın düzgün çalışabilmesi için, anlık tepki vermeli fakat ekranın görüntüsünü almak yüksek bir maliyet ve bir saniye kadar sürüyor. Bu ekran görüntüsünün parlak, karanlık analizide cpu'ya iyi bir yük bindiriyor.

Netice olarak kullanışlı değil ama güzel bir örnek olması açısından paylaşmak istedim.

Kullandığım paketler ve programlar
Ekran görüntüsü için: python-pyscreenshot
Arkaplan ışığı ayarlama için: xbacklight

Bu iki paketi kuduktan sonra, programı çalıştırırsanız 3 sn'de  bir ekranda bulunanlara göre ekran ışığınızı ayarlayacaktır.
Ayrıca parlaklık ile ilgili ayarlama yapmak isterseniz percent kısmını değiştirebilirsiniz.

Gist: https://gist.github.com/egcodes/96bc6d773429f0c68a16


Loading ....

No comments:

Post a Comment