ArduinoMotorShield, Bluetooth, PingSensor ile Araba Kontrolü (Self-Driving)



  1. Arduino Uno
  2. Arduino Motor Shield
  3. Servo Motor, DC Motor
  4. HC-06 Bluetooth module
  5. HC-SR04 distance module
  6. RaspberryPi
  7. PowerBank ve 11.5 Volt Pil
  8. Logitech web cam

Not: RaspberryPi,PowerBank, Webcam tamamen ayrı çalışan web yayını için. Buradan gelen yayını android programında ekranda gösteriyorum.

Arduino Code: https://github.com/egcodes/raceCarSelfDrivingAndManuelControl

Önceki yazımdaki araba kitini daha da fonksiyonel yapmak için yeni modüllerle yeni bir kit
hazırladım.

Öncelikle DC Motor kontrolünü tamamen arduino üzerine aldım. Arduino Motor Shield ile DC motor kontrolünü ve bir adet Servo Motor kontrolünü yaptım.

Servo Motor üzerinde mesafe ölçen HC-SR04 modülünü kullandım. Böylece engelden kaçma işini bu modül ile sağlamış oldum. Modülün arabanın gittiği yere dönebilmesi içinde ServoMotor ile entegre edildi.

Arduino ile haberleşmek için Bluetooth modülü eklendi. (HC-06) Bu modül ile Android telefonunmdan yazdığım uygulama ile haberleşerek arabanın kontrolünü sağladım.

Bu sistemden tamamen bağımsız gerçek zamanlı kamera görüntüsü için ise bir adet RaspberryPi3 ve Logitech USB Webcam kullandım. Yine Android telefonumdaki uygulama ile RaspberryPi3'ün bluetooth'una bağlanım mjep-streamer ile yayın yaptığım port'a bağlanıp görüntüyü Andori uygulama içine gömdüm.

Sonuç olarak kod kısmında hem Manuel kontrolü hem de Self-Driving özelliği ekledim. Aşağıdaki videoda auto-drive ile kendi kendine hareketini izleyebilrsiniz.


No comments:

Post a Comment